2014. október 17., péntek

Csillagmintás tunika és sapka


  A munkahelyemen (ami egy általános iskola ) rendszeresen összejár pár kolléganő kézimunkázni: varrni, kötni, stb. Úgy két hete én is elmentem egy ilyen szerda esti szeánszra. Kb. két órába telt ennek a kis tunikának a megvarrása a szabásminta átrajzolásától a vasalásig.

  På mitt jobb (en grundskola) finns det en sygrupp som träffas varannan vecka. För några veckor sedan kunde jag också vara med. Det tog ca. två timmar att göra denna tunika från att rita om mönster till strykning.


Az anyagot netes aukción vettem (All stars cerise néven), szürke passzéval szegtem a nyakát és az ujja végét. A szabás-varrást oktató kolléganőm javaslatára pici fodorral szegtem be az alját - nekem sohasem jutott volna eszembe. Több szem tényleg többet lát!

Tyget köpte jag på nätauktion (heter All start cerise), runt halsen och på armslutningen är det grått elastiskt tyg. Min syslöjdfrökenkollega föraslog att sy volanger runt nedre kanten - jag skulle aldrig komma på idén. Roligt med sygrupp så att vi kan tipsa varandra!



  Nagy élmény volt olyan (iskolai) géppel varrni, ami különleges, a rugalmas anyagokhoz illő (dísz)öltéseket is tud. Az én kis egyszerű itthoni gépemmel nem lehet ilyen szép szabályosan nyakat szegni.

  Det var kul att sy på en maskin på som kan specialstygn (runt halsringningen) som min maskin här hemma inte kan.  
  
  

  A szabásminta az Ottobre 2014/1. számában jelent meg. Ez a 110-es méret kis változtatásokkal (plusz fodor, mínusz előlgombos nyakkivágás).

  Mönstret är från Ottobre 2014/1. Storlek 110 med justeringar (plus volang, minus knappar framme).


  Közben új sapkára is szükség lett, és még futotta az anyagból. Az elkészítéséről itt írtam.

  Det behövs mössor igen, och tyget räckte till en!

  Szép hétvégét nektek!

  Ha en bra vecka!

  Fidike

9 megjegyzés:

  1. Szuper lett mind a kettő, de a tunika csillagos! :)

    VálaszTörlés
  2. Mármint hogy nem csak a mintája, hanem csillagos 5-ös! :)

    VálaszTörlés
  3. Nice dress!! And the print is lovely :)

    VálaszTörlés
  4. Hű, de ügyes vagy! Én is szeretnék megtanulni varrni! :)

    VálaszTörlés
  5. Ez igen ! Gratulálok, nagyon jó lett .

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett, egyre jobban megy ez a varrás Neked, ügyes vagy.

    VálaszTörlés
  7. Hát borzasztó ügyes vagy!
    Igen, a varrógépek kiválósága megnöveli a kedvet! Én tavaly vettem új gépet ( nem ilyen rendkívülit), de fontos, hogy jól menjen és az a kedvet is növeli.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon ügyes, ezermester vagy. Szuper lett mindkettő!

    VálaszTörlés